ابزاری جدید برای تعیین دقیق مقدار مورد نیاز انسولین

18 فوریه 2015- ابزاری بنام  IDACیا Insulin Dose Adjustment Consultationتوسط شرکت فن آوریهای ALRابداع شده است که با استفاده ازاطلاعات دریافت شده از قند سنج بیمار دیابتی و در نظر گرفتن قد، وزن و سابقه ی دوز انسولین بیمار و با استفاده از یک آلگوریتم می تواند مقدار دقیق انسولین مورد نیاز بیمار را به  پزشک گزارش دهد.

این دستگاه درحال حاضر منتظر تایید سازمان غذا و داروی آمریکا( FDA) است.

این دستگاه دارای پتانسیلهای زیادی است نه تنها قادر به تعیین سریع دوز مورد نیاز انسولین است بلکه این پتانیسل را دارد که با صحت بالاتری دوز مورد نیاز را تعیین نماید. تعیین دوز اشتباه انسولین- بیش از حد بالا یا پایین- می تواند عواقب شدیدی  مانند هیپوگلایسمی یا هایپرگلایسمی را به همراه داشته باشد که خود می تواند به عوارضی مانند کتواسیدوز دیابتی منجر گردد.

 بیل اسمیت رئیس شرکت فن آوریهای ALRمی گوید: به گفته ی موسسه ی ISMP،  اشتباه  در دوز انسولین  ده درصد ازتمام اشتباهات دوز دارویی را تشکیل می دهد.

سیدنی چان مدیر اجرایی ALRTمی گوید: ما انتظار داریم ویژگی های دستگاه IDACمدیریت سختگیرانه قندخون را درابعاد گسترده تری ترویج وتشویق نماید.

تحقیقات نشان می دهد مدیریت سختگیرانه ی قند خون از بروز عوارض میکرووسکولار و بیماریهای همراه با آن که به دلیل کنترل نامناسب قندخون ایجاد می شود، جلوگیری می نماید.

 علاوه بر چنین پیامدهای بهداشتی جدی برای بیماران، تعیین دوز نادرست انسولین منجر به نتایج  ضعیفی  می گردد که هزینه های غیرضروری  هنگفتی  را بر سیستم بهداشتی تحمیل می نماید.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2015/feb/New-device-tells-doctors-exactly-how-much-insulin-a-patient-needs-99721026.html